Efektivní metoda

Dříve se do aut zcela běžné montovaly karburátory, přičemž v nich se děje samotná fáze mísení paliva se vzduchem. Tato směs je vhodným krmivem pro motor, aby v něm vzplála a motor vykonal potřebnou práci. K tomu však musí mít vhodnou bohatost, proto je potřeba jeho správné nastavení. Od roku 1992 však u nových vozů vymizeli, protože bylo potřeba dosáhnout nižších emisí. Díky tomu z vyšší třídy vozů tedy přešlo vstřikování i do těch běžných.

motor s karburátorem

Funguje dost odlišně, ale kromě nižších emisí má za následek také nižší spotřebu. Palivový systém nejprve skrz čerpadlo nasaje palivo, které projde filtrem. Ve vhodný okamžik se vstříkne do válce. To kolik ho a vzduchu má být vyhodnotí řídící jednotka za pomoci lambda sondy, takže motor se snadno přizpůsobí dané situaci. Na palubní počítači vidíme aktuální kromě spotřeby u dnešních vozů také ukazatel, který nám říká, kdy je čas přeřadit, abychom jezdili úsporněji.

Dieselový motor

V osobního autech jsou často podporovány turbodmychadlem, protože to zajišťuje dosažení lepších výsledků. Je to skvělá součástka z toho důvodu, že využívá odpadních výfukových plynů k lepšímu plnění motoru směsí a tím i vyššímu výkonu. Bohužel životnost není nekonečná, a proto bude jednou třeba i jeho výměna. Další věcí, která zde často začne zlobit je DPF. My se dnes však bavíme o vstřicích. Dobrou prevencí je požívání kvalitních paliv, aby nedocházelo k usazeninám.

TDI motor

Když dojde k tomu, že vstřikovače nedodávají dostatečné množství paliva či jej špatně rozprašují, tak se to projeví negativně na chodu motoru. Výměny se řada majitelů děsí, protože samotný vstřik není levný, a ještě k tomu je potřeba montáž a seřízení. Nákup zánovních dílů se však dá ušetřit, kdy příkladem je 038130073bj. Je určen pro koncernové auta s motorem 2.0 TDI. Dle kódu zjistíte, jestli je vhodný i pro Váš motor.